Hello.Do Follow Me. Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
Little Adamantium

Tuesday, 26 April 2011

BEN ASHAARI KENANG MASA SEKOLAH

image

kalau cerita pasal sekolah? OMJ~ sampai esok pun nda habis okei hehehe. just nak cerita pasal form 3 jak :)


 form 3


aku kena lantik jadi bendahari since form1 sampai form3, okei aku memang mata duitan pasal tu dorang suka lantik aku jadi bendahari haha.. part ni paling best dan kalau masa boleh di undurkan, aku sanggup pulang ke masa nie.. form3 lah yang ajar aku berdikari sebab aku masuk asrama yang sangatlah strictly.. ohh warden dia sangat garang walaupun sporting.. masa nie aku masih di tahap skema dan ikut peraturan, err nda suma lah.. banyak kenangan time kat asrama antaranya



- setiap kali hujung minggu, kompom pergi dekat kolam ikan pengetua dan tangkap semua anak ikan koi yang masih baby² dan kemudian masukkan dalam botol air mineral.. lepas tu nda sampai 3 ari sudah mati.. ikan dalam kolam pun makin lama makin berkurangan.. hahaha..pengetua mengamuk sakan yaa.. kami buat donno jak sebab sepa suruh nda bagi kami outing.

- kena denda junjung tilam dari atas ke bawah kemudian tidur di kaki lima sebab nda tutup lampu bilik and bilik terlampau bising mengalahkan aspura. hebatkan aspuri :)
- berlari di padang pada jam 5.30 pagi tanpa tudung sebab kami di asrama kan wajib pakai tudung jadi maw jua rasa free hair.. so kami pun bangun awal lepas jak solat subuh kemudian berlari di padang sambil buka tudung.. sekali datang aspura, semua bertempiaran ahaha..
- setiap hari isnin, rabu, jumaat akan ada kelas prep bersama pengetua sebab dia akan ajar subject BI.. time ni PMR, jadi suma ntah macam malas.. bila time banjir jak, kami selalu berdoa supaya hujan lebat dan rumah pengetua akan banjir jadi dia pun nda dapat datang pi sekolah maw ajar kami.. berita paling HOT dan GEMBIRA taw :)
- kalau malas maw pi kelas petang, asal jak time rehat terus naik pi hostel dan tido sampai lah abis sekolah.. haha.. sengal :P

last but not least..
panjang, sepa suruh kamu rajin baca hehe

8 terbaik dari aku :)

  1.     Pernah kena denda depan perhimpunan masa pengetua tengah berucap sebab sibuk potong kuku dengan kawan. Dan tulis surat rasmi sebab gagal ujian subjek perdagangan.
  2.           Hari-hari terakhir persekolahan menjadi semakin bermakna sebab dah ada secret admire kat sebelah kelas and of course la bersemangat nak ke sekolah kanSampaikan kat dalam kelas boleh tersengih2 bila teringatkan orang tue. :)
  3.           Masuk asrama balik masa form5 tapi tak sampai 2 bulan dah keluar sebab asyik tido kat kelas je, member pun dah bising suh kuar hostel.
  4.           Acara wajib setiap hari rabu mesti tengok wayang lepas abis kelas dengan pakai baju sekolah sebab students day kan so kena charge RM5 je. Kitorang nda segan ya masa tu pakai baju sekolah turun ke centre point (shopping complex) but now jadi segan tengok budak-budak sekolah zaman sekarang yang dok melepak and pakaian entah apa, singkat sana sini. Malu weyh, dulu kami nda macam tu pun.
  5.           Dengan duit tambang RM1 kami akan round 1 bandar pada hari jumaat dengan berbaju sekolah. Nda makan pun ndapa sebab kami kenyang dengan window world kami. Sanggup turun bandar walaupun dengan duit RM1 asal jak dapat jalan-jalan dengan member. Oh best!
  6.           Tandas selalu menjadi tempat lepak . kenapa? nda tahu la sebab ramai orang tengah beratur kat luar kalau nak masuk, so bila lepak kat sana bley jumpa member dari kelas lain and acara berborak atau mengurat pun berlansung la sehingga 10 minit atau lebih. Kadang2 masa member dari kelas blok lain lalu depan kelas aku,dorang siap bagi signal lagi suruh kuar ke tandas. Masa ni cikgu displin selalu round area tandas sebab tahu kami sengaja stay2 kat sana. Kantoi!
  7.          Subjek math bagi trial SPM nda pernah lulus since form4 lagi until SPM yang sebenar baru lah dapat result cukup makan. Nasib baik lulus. Aku tak suka math!
  8.           Kenangan pahit masa sukan sekolah. Terjatuh masa starting acara 100m. agaknya sumpah aku menjadi kot sebab aku kena paksa ikut acara tu tapi aku nda maw. Masa kat rumah berabis la menyumpah or berharap jatuh sakit ke apa. Taw2 ja jatuh masa starting nak lari. Kesan? Lutut problem and sekarang dah nda boleh nak ikut acara pecut. Insaf dah menyumpah2 diri sendiri. 

maw join?





Photobucket

Wednesday, 20 April 2011

sedangkan lidah lagi tergigit ini pula anak buah sendiri

salam khamis day blogger's
waaahh ceria jak arr muka kamu masuk blog aku nie kan? hehehe.. jangan sedih² ar kalu dah masuk di blog aku, kalau nda aku bagi ni cicak sama kamu satu² supaya kamu nda nangis.. :P masa korang baca entry nie aku maybe aku di ofis sudah kali padahal buat entry ni time di rumah~ means aku masih belum bersiap maw pergi ofis~ (n__n)Y
jam 8:14am sudah arr hehe..

betul kah pepatah di atas tue? sedangkan lidah lagi tergigit ini kan pula anak buah? ya, aku taw suppose ayat terakhir tue suami isteri tapi kali nie aku maw gtaw sal anak buah aku.. grrr~ geram sangat² dengan dia.. umur baru jak 3 tahun..


comel kan? eya aku taw dia comel sebab ikut aku kan.. al-maklum lah, aunty dia awet comel.. hahaha :) tapi korang jangan terpengaruh dengan kecomelan dia arr.. grrr~ aku rasa nak makan jak budak kecik nie sebab dia jak yang selalu control tu tv.. huwaaaaa (T__T) nda boleh sudah aku maw tengok CSI, kejora, Top Chef dan yang seangkatan dengannya.. sedih kan?

hari² aku berebut remote control dengan dia sebab aku maw tengok channel lain tapi tue la, hari² jua aku dengar dia nangis dan berteriak~
dian! jangan bha tukar tu tv.. grrrrr~ geram
kemudian mula lah dia buat muka minta kesian pastu nangis.. lepas dia nangis kompom aku kena marah oleh parents.. 
weyyh~ jangan nangis, nah amik nie remote.. tengok lah kartun sampai muka jadi kartun.. 
pastu dia pun amik remote and tuka channel sendiri.. channel apa? 613.. daripada pagi sampai malam tengok kartun jak.. aku hafal sudah semua channel yang dia minat sampaikan lagu pun aku bley nyanyi arr hehe.. maw nda maw, terpaksa aku layan.. kadang² aku rasa macam cerita ni  kena ulang balik hahaha.. see~ I told u.. aku taw sudah bha jalan cerita dia sebab hari² aku tengok..
Dibo the Gift Dragon, Mickey Mouse the Clubhouse, Chuggington, Special Agent Osso, Pororo, Timmy Time, Word World..
yang nie aku suka tengok sekali.. hehhe

grrrr~ dengan anak buah sendiri pun maw berebut channel kan? memang nda padan lansung dengan umur.. hehe.. btw, nama dia Pyan and yes.. kadang² aku rasa macam maw hentak kepala pi dinding bila mama aku panggil nama dia, terasa macam aku pula kena panggil.. 
between P and D.. there's 'yan'.. 
nasib lah ko pandai baca surah yassin sampai ayat ke-9.. memang aku sayang sama kau.. kalau nda, aku rebut jak tue remote.. hahaha..heran, sama anak buah pun maw gaduh remote.. :P

bye-bye~
maw bersiap pi ofis..
selamat berblogging





p/s : ruun dendangan jomo temban ta mitu.. melilau² di blog nie.. hahaha.. jangan buat nakal dengan cicak aku.. lastik nati telinga kamu satu² hehe..

Photobucket

akibat tangan terlalu gatal

salam semua blogger's
best kah hari nie? mesti best kan sebab ada yang pergi shopping~ makan² ~ pergi dating, maklum lah dah nak hujung bulan jadi gaji kamu pun sudah keluarkan.. hehe.. lain lah macam aku, duduk terperap di ofis kerja online jak sepanjang masa.. :P boss aku baik hati bhaa~ dia nda bagi aku banyak kerja tapi kan kalu dia bagi kerja bukan alang², memang nda menang tangan aku dibuatnya.. grrr~ geram gak (n__n)

tangan aku sekarang nie gatal sangat nak hack blog orang.. haha ndada kerja sudah kan jadi apa lagi aku pun mula meng'offer'kan diri sendiri untuk hack blog orang lain tapi sorry aku hack blog orang siap design and kasi cantik lagi okei tapi nda lah cantik mana pun cuma blog orang tue dah nampak kemas sket dan sedap mata memandang.. aisehh~ *blushing*



 tadaaaa~ tukang buat header aku yang sebenar.. kenalkan Cik Diana yang baik hati dan rajin sangat² sebab sanggup tolong buatkan header untuk aku secara free (",) okei, blog dia nie bukan aku yang designkan tapi dia buat sendiri cuma ada part² yang tertentu jak aku tolong buatkan.. so far~ aku jadi cikgu tutorial dia lah plak hehe.. header dia lawa kan, aku jeles~ :P



grrr~ aku macam maw makan jak blog satu nie.. dia lah nie yang cakap aku hack blog dia kunu padahal dia yang sukarelawan bagi email dan yang seangkatan dengannya hahaa :) okei, nie first time aku tolong decorate blog orang lain dan hasilnya? hurmm~ background tu aku macam maw tuka plak.. hehe.. entah laa minah ni, dia nak background kaler merah bata ar, matey larhh~ sakit mata memandang plak nati tapi blog dia sekarang dah jadi ceria sikit and nda berat lagi macam dulu sebab aku dah rombak secara habis²an widget dia dan buang mana yang nda patut.. hehe.. sekarang blog dia dah jadi ringan.. okei? blog dia sahaja ya, bukannya orang dia sekali.. hua3 (n_~)Y



 kalu blog lelaki pula aku nda taw maw buat macam mana.. hehe.. nie pun aku buat men hentam jak, ikutkan hati aku jadi blog perempuan sudah nie hahaha tapi nda pula aku sampai hati maw buat gitu hehe.. so aku just buat simple.. point aku cuma nak widget dia semua kemas and nda berterabur.. okei la tue :)




 grrrr~ geram lagi balik bila tengok blog nie.. tadi aku kerjakan blog nie kat ofis selama dua jam arr.. hehe.. ndada kerja kan.. tangan aku gatal sangat maw hack blog orang so nie lah hasilnya.. kaler faveret aku tue (n_n)Y.. aku teringin maw pakai theme kaler macam nie tapi cicak hijau tue telah menawan hati aku.. hahaha maka theme blog aku pun jadi lah macam sekarang nie.. purple~ simple jak.. aku mana pandai sangat..

4 blog jak? ada 2 lagi sebenarnya iaitu blog adik dan kakak aku tapi link dorang entah mana aku letak.. hehehe.. kalu bab² header aku memang surender sebab aku lansung ndada photoshop, that's why la aku suruh classmate aku yang buatkan header untuk aku dan aku tolong dia decorate blog.. hehe.. kalu maw lawa sangat aku nda pandai tapi cukup lah nampak simple dan teratur.. nie semua akibat tangan aku gatal sangat maw edit blog orang.. hahaha.. siapa lagi maw?

p/s : geram sama blog kaler purple~ jeles nie :P



Photobucket

Tuesday, 19 April 2011

3 words about me!


ada aktiviti yang lain? 
grrr~ kenapa perasaan aku sekarang macam nak nangis jak ar?
suppose feel aku sekarang happy sebab maw habis praktikal sudah tapi jadi macam nie plak..



Photobucket

sumpah comel sangat-sangat!


salam blogger's..
semalam aku ada terbaca dekat satu blog nie, dia ada buat post pasal birthday cake versi teddy bear.. demn! sumpah comel gila² sampai aku nda sanggup maw makan.. rasa macam maw simpan ja tapi sayang jak kalu di beli nda di makan kan? hehe.. maw tengok? ~ comel (n_~)



 nie macam teddy bear dekat kedai Something Different.. ya! betul la.. hehe


yang nie macam kotak kat bilik aku jak.. serius! sama okei =.=



anak kucing sesat kali tapi comel kaler pink!


macam besa nampak kan? (n__n)Y


OMJ! kalu bagi sama anak buah aku nie ngam betul.. cute.. ada drypers lagi..


menarik perhatian aku! :)



dia maw kena panggang~ kesian :/


ballerina~ :)


geez~ hot and cool! 


sweet couple :)


demn! kenapa kau COMEL sangat sampaikan aku nda sanggup maw makan.. hahaha.. bila aku search di Google, banyak lagi yang hot and hangat.. memang comel sampai korang rambang mata bila tengok tapi ada kah yang buat cake macam nie di Malaysia.. kalau ada aku maw order! serius~ tapi dalam mimpi hahaha.. saja bawa kamu jalan² cuci mata.. nda kan maw tengok benda nda elok jak kan? selamat berlapar dan mengidam~ :)


p/s : kalau aku ada bf, sure aku suruh dia belikan macam nie untuk aku.. ada sesiapa yang maw jadi bf aku untuk sehari jak? :P




Photobucket

apabila orang berbuat baik dengan kita


salam blogger's..
sorry aku nda boleh fokus dengan online sekarang nie..terlampau banyak kerja tapi kalau ada masa pun aku akan berblogging juga (n__n)Y, bila satu hari nda online rasa macam lain la plak ~ weyhh melampaunya perasaan aku nie plak : ) hehehe.. nampak tue tajuk entry di atas? apabila orang berbuat baik dengan kita, sudah semestinya kita akan membalas mereka dengan kebaikan bukan? actually entry nie bukan nak kupas pasal pepatah nie tapi nak kupas kesemua blog yang aku rasa .. apa erk~ tak taw macam mana nak cakap.. aku cuma nak kenang balik bloggers yang baik dengan aku masa aku mula berblogging dulu.. korang layan dulu boleh? sure korang kenal mereka nie kan (n_~)

blog cikgu

cikgufiq.blogspot.com

nie antara member blogger yang paling rapat dengan aku.. err dekat blog jak la.. hehe.. dia memang peramah sangat² dan pelawak orangnya tapi di blog jak lah. aku rapat dengan dia since dia komen kat blog aku pasal aku ada post card matrix aku di satu entry tue.. dia ingatkan kat aku kalau boleh jangan tayang no i/c di public macam nie.. lepas jak hal tu, aku rajin berblogging dengan dia.. and yes! aku dah jumpa dia awal tahun di KL :) nak kenal? pergi serang dia~ tapi sekarang dia macam busy dengan study cause dia tengah praktikal kan..

blog accountant

nas! aku kenal dia masa aku mula berblogging.. rajin gak singgah blog dia nie sebab blog dia nie penuh dengan info hasil pemikiran dia sendiri, means dia rajin bagi pendapat tentang sesuatu perkara.. tapi blog dia nie nda lah serius sangat juga, orangnya pun peramah dan hensem haha.. tipu jak~ :) rajin² jak kamu pi sana kalau kamu suka berdebat or luah pendapat.. 

blog pilot
iqbalhakimi

nie siapa yang nda kenal pilot hensem nie pergi berkenalan cepat² dengan dia tapi mak dia nda maw dia ada girlfriend dulu time dia belajar... haha.. korang kena tunggu laa.. nie pun aku kenal masa aku mula berblogging, masa tue kan memang jauh beza sangat cara penulisan blogger nie berbanding sekarang.. entry dia semua simple tapi sarat dengan pelbagai maksud.. eh, dia nie die hard fans of Lisa Surihani~ :)

blog budak lepasan SPM

Nelly The Strange

gadis kecil molek nie memang peramah habis²an taw.. dia lah antara blogger yang paling rajin online kali wat masa nie sebab dah jadi penganggur~ hehe.. apa yang best pasal blogger nie? dia rajin drop comment and memang care habis dengan blogger lain.. blog dia pun penuh dengan pelbagai info.. nda caya? pi terjah sekarang.. hehe.. antara blogger yang mesra alam masa aku mula² berblogging..

blog budak U

comel kan header dia.. aku rasa sepanjang aku berblogging sempat lah juga aku tengok blog nie bertukar kulit sebanyak 3 kali kot.. hehe.. last, dia pilih kaler hijau sebab dia jeles blog aku kaler hijau gak ~ :) blog kakak norfa! aku rajin gak drop comment dekat blog dia sebab blog dia nie macam blog budak pilot gak.. dorang sama² naik dalam dunia berblogging.. kalau nak minta tunjuk ajar dengan kakak cantik nie pun boleh juga, kan kak norfa~ :)

blog doktor


OMJ! comel sangat² okei kakak nie.. dia sekarang di tahun akhir dalam bidang medic and study di Russia.. aku pun nda pasti lah kalau kakak comel nie salah pilih bidang ka atau apa sebab dia sangat² lah teror memasak~ kalau jadi isteri orang nie memang untung lah orang tue kan Kak ML :) tapi sorry dia dah ada tunang hehe.. antara blog yang aku dah jelajah habis daripada entry pertama sehingga entry terlatest ~ nda menyesal kalau singgah di blog dia..

and satu lagi blog yang perasan hensem! haishh aku paling nda suka kalau dia singgah di blog aku nda tinggal jejak dengan menggunakan nama 'nazirulensem'.. memang dia nie berangan maw jadi CEO betul la.. haha.. nie blogger vintage okei :)

kesimpulannya, mereka semua peramah dan baik hati.. bukan maw review tapi aku teringat balik masa mula berblogging, aku rajin pergi blog dorang dan adalah amik sedikit banyak info or tips dalam berblogging daripada dorang tapi kebanyakkannya aku cuma suka berkongsi cerita dengan dorang :) apabila orang berbuat baik dengan kita, kita akan kenang jasa kebaikan mereka walau sekecil zarah sekali pun kan? 

even dorang ramai follower dan semuanya ada 1k followers~ dorang nda sombong or cepat melatah or tersentap or marah or or or~ yang seangkatan dengannya :) 

tu jak aku maw share :) benda baik kita kena kongsikan bersama, nda boleh karit nati nda berkat apa yang kamu ada tue.. okei? 

selamat berblogging



Photobucket
Reserved | Copyright | Template Edited by She Little Sunshine. All Rights Reserved © 09 November 2017