Hello.Do Follow Me. Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
Little Adamantium
Showing posts with label Makanan. Show all posts
Showing posts with label Makanan. Show all posts

Tuesday, 19 April 2011

sumpah comel sangat-sangat!


salam blogger's..
semalam aku ada terbaca dekat satu blog nie, dia ada buat post pasal birthday cake versi teddy bear.. demn! sumpah comel gila² sampai aku nda sanggup maw makan.. rasa macam maw simpan ja tapi sayang jak kalu di beli nda di makan kan? hehe.. maw tengok? ~ comel (n_~)



 nie macam teddy bear dekat kedai Something Different.. ya! betul la.. hehe


yang nie macam kotak kat bilik aku jak.. serius! sama okei =.=



anak kucing sesat kali tapi comel kaler pink!


macam besa nampak kan? (n__n)Y


OMJ! kalu bagi sama anak buah aku nie ngam betul.. cute.. ada drypers lagi..


menarik perhatian aku! :)



dia maw kena panggang~ kesian :/


ballerina~ :)


geez~ hot and cool! 


sweet couple :)


demn! kenapa kau COMEL sangat sampaikan aku nda sanggup maw makan.. hahaha.. bila aku search di Google, banyak lagi yang hot and hangat.. memang comel sampai korang rambang mata bila tengok tapi ada kah yang buat cake macam nie di Malaysia.. kalau ada aku maw order! serius~ tapi dalam mimpi hahaha.. saja bawa kamu jalan² cuci mata.. nda kan maw tengok benda nda elok jak kan? selamat berlapar dan mengidam~ :)


p/s : kalau aku ada bf, sure aku suruh dia belikan macam nie untuk aku.. ada sesiapa yang maw jadi bf aku untuk sehari jak? :P




Photobucket

Wednesday, 12 January 2011

Download Movie Ngangkung

foto Ngangkung Download Movie

aku rasa aku lah yang paling ketinggalan sebab tak pernah tengok lagi cerita nie.. huhu.. kerja kat ofis tue jeles sangat kat aku sampai tak bagi aku chance untuk keluar tengok movie dengan Mr Angkuh.. huhu.. bila sampai weekends pula kena wat kerja part-time sana sini.. hohoho.. dah takda masa nak keluar pergi berjoli biarpun duit beribu-raban.. Oh aku windu mahu keluar dating dengan Mr Angkuh.. semua movie yang tengah hot hot kat pawagam nie aku tak tengok lagi.. last movie aku layan ialah cerita Harry Potter.. 

terima kasih lah kepada fajridil sebab postkan entry tentang dowload movie nie.. boleh lah aku download cerita nie and layan kat rumah jak.. memang purba habis sebab ketinggalan sangat nak tengok cerita nie.. dorang cakap movie nie best.. Oooh aku jeles... sabar.. sekarang nie tengah download movie..harap siap lah petang nie..

kalau yang rasa berminat nak tengok balik cerita nie boleh lah download kat sini ya..

part 1 - DOWNLOAD NGANGKUNG PART1
part2 - DOWNLOAD NGANGKUNG PART2

Wednesday, 22 December 2010

perempuan melihat harga makanan, lelaki melihat jenis makanan.

Morning! Hari nie nak senyum-senyum jak sepanjang hari supaya hati boleh senang dan fikiran pun ringan jak sebab hari nie nak kena buat closing account nati petang. Dush! dah lama tak buka buku account, berkarat dah rasanya otak nie, takpa.. budak praktikal memang macam tue semuanya kena belajar satu2, kalau tak apa gunanya Politeknik anta budak2 semester 3 dan 4 untuk praktikal kan sebagai persediaan nanti? hehe.. dian! ko boleh buat ok?

nak kongsi something kat korang semua kalau korang perasaan la k dengan keadaan sekeliling atau ada berlaku dengan korang atau kawan-kawan atau yang sewaktu dengannnya. semalam aku keluar pergi lunch dengan kawan. dah lama tak jejak kaki ke 1Borneo kan sejak cuti semester lagi. so nak jadi cerita, aku pilih je la tempat makan kat Old Town White Coffee nie. sengaja pilih sini sebab nak abiskan duit member kan, orang dah keluar PT memang macam tu, suka belanja orang lain.

so duduk la kat satu meja nie dan waiter pun datang hulur kan 2 menu sekaligus, satu untuk aku dan kawan lelaki nie. sambil melihat menu, aku juga melihat kawan aku. ternyata arah mata dia berbeza dengan aku semasa melihat menu. hehe

mata aku mengarah ke arah harga makanan, baru ke makanannya ; dari KANAN ke KIRI. sedangkan kawan aku pula, matanya mengarah ke arah nama-nama makanan, baru ke arah harganya ; dari KIRI ke KANAN. aku dah berfikir, jangan-jangan ini ada hubungan dengan otak? kawan aku ( lelaki) dominan otak kanan, maka dia melihat ke kiri dulu ( makanan) , aku pula dominan otak kiri, maka aku melihat ke kanan dulu (harga) .

sedangkan kawan aku tu, matanya melihat makanan dulu baru ke harga nya. ok? bukan baru sekali jak nie aku perasan. setiap kali keluar dengan classmate pergi lunch kat mana-mana tempat, bila menu dah sampai.. first sekali bagi lelaki dorang akan melihat makanan dahulu, baru lah harga. tapi kalau aku dan kawan perempuan, selalunya melihat harga makanan dulu baru jenis-jenis makanan. 


ternyata perempuan dan lelaki memang di ciptakan berbeza, bukan saja dari segi jantina tetapi cara menggunakan otak juga. perempuan lebih concern dengan harga makanan berbanding dengan jenis makanan. Kalau lelaki pula lebih concern dengan jenis makanan. atau lelaki nie memang tak kesah sangat dengan harga?

banyak juga perbezaan lain, misalnya perempuan itu lebih multi tasking, boleh melakukan banyak perkara dalam satu masa sementara lelaki pula lebih baik melakukan satu kerja secara satu persatu, kebanyakannya tidak boleh melakukan kerja yang banyak dalam satu masa.

tapi perbezaan itu juga membuat satu perhubungan itu akan menjadi indah, asal tidak memaksa salah satu pasangan menjadi seperti apa yang di inginkan oleh pasangannya kan. perbezaan itu adalah pintu masuk untuk seberapa besar kita menerima seseorang yang mungkin saja membuat kita jatuh cinta berkali-kali..

kesimpulannya, aku nak tanya pendapat kamu juga, kalau kamu keluar makan.. bagi perempuan.. kamu melihat jenis makanan dulu atau harga? dan lelaki juga? kenapa lelaki mesti tengok jenis makanan dahulu kemudian baru harga? aku dah selalu sangat perhatikan orang2 macam nie :)


so..enjoy your differences.. make it meaningful.. love your soulmate more than once.

Friday, 10 December 2010

Cokelat termahal di dunia

siapa yang tak suka makan cokelat angkat kaki cepat! semua orang suka makan cokelat terutama budak-budak nak lagi perempuan-perempuan bertuah yang selalu dapat hadiah cokelat dari 'boyfie' korang bila valentine day or birhtday or anything else.. paling kurang pun cokelat cadbury atau ferrero rocher kan tapi macam mana dengan cokelat ni plak? agak2 korang, korang nak teringin tak nak makan? tapi make sure boyfie korang cukup poket ye kalau tak merabak la poket dorang. jom tengok cokelat yang paling mahal kat dunia and rasanya sampai masa aku pun mampu untuk beli gak? dalam mimpi kot..



Chocopolagie


* Pencipta: Knipschildt
* Harga: US$ 2.600 (sekitar Rp 26 juta) per 450 gram
* Tempat: Norwalk, Connecticut

Chocopolagie ditemukan oleh Fritz Knipschildt, seorang juru masak yang belajar kulinari di Denmark. Pada 1999, Knischildt menciptakan salah satu cokelat paling enak di dunia. Cokelat paling mahal tersebut dihargai US$ 250 (sekitar Rp 2,5 juta) per buah untuk dark chocolate truffle. Truffle hitam di dalamnya berasal dari Perancis dan hanya tersedia jika dipesan terlebih dulu. Truffle terdiri dari 70 persen Valhrona kakao yang dicampur dengan Ganache lembut dan minyak truffle buatan tangan. Sebagai sentuhan akhir, truffle ditaburi cokelat bubuk.


Noka
Noka Chocolate Noka Chocolate for Mom

* Pencipta: Noka Vintages Collection
* Harga: US$ 854 (sekitar Rp 8,5 juta) per 450 gram
* Tempat: Dallas, Texas

Noka merupakan kompilasi terbaik cokelat hitam dari perkebunan khusus di Venezuela, Pantai Gading, Trinidad dan Ekuador. Noka cokelat adalah cokelat dengan harga termahal kedua di dunia. Cokelat ini terbuat dari 75 persen kakao murni dengan campuran lain seperti mentega dan gula kakao.

Keunikan produsen cokelat ini adalah tidak menambahkan semua jenis emulsifier atau rasa vanili dalam produk cokelat mereka.

Delafee


* Pencipta: Delfee ©
* Harga: US$ 504 (sekitar Rp 5 juta) per 450 gram
* Lokasi: Neuchatel, Swiss

Bagi wanita penggemar emas, mungkin tergiur melihat Delafee, cokelat yang dibuat dari emas 24 karat berbentuk serpihan untuk setiap cokelat yang dibuat dengan tangan. Cokelat Delafee terbuat dari gula, minyak kelapa, mentega kokoa, susu bubuk dan vanili.

Richart



* Pencipta: Richart ©
* Harga: US$ 120 (sekitar 1,2 juta) per gram
* Lokasi: Lyon, Perancis

Richart cokelat mungkin hanya menempati tempat keempat coklat paling mahal di dunia. Tapi keunggulan Richart terdiri dari 70 persen Criollo kakao Venezuela, yang diakui sebagai negara penghasil cokelat dengan kualiti terbaik di dunia. Kakao dalam cokelat Richart adalah bubuk kakao halus untuk menghasilkan rasa terbaik. Beberapa jenis cokelat Richart antara lain cokelat dengan kacang almond, raspberry, strawberi dan jenis buah eksotik lain .

Godiva



* Pencipta: Godiva "G" Collection
* Harga: US$ 117 per pon
* Tempat: New York City, New York

Godiva berasal dari salah satu negeri yang terkenal dengan produk cokelat asal Belgia. Penghasilan cokelat chocolatier Godiva tealh memperkenalkan koleksi cokelat terbarunya, "G". Seluruh koleksi "G" terdiri dari berbagai bahan dan rasa seperti palet d'Or, Tasmanian Honey dan Meksiko Hot Chocolate. Rasa cokelat tergantung pada jenis bon-bon yang diproduksi.

Rasa-rasanya mampu tak nak beli cokelat macam tue? walau mahal macam mana pun, Kinder Bueno tetap juga menjadi pilihan hati ku sebab bebas cukai kalau nak beli kat Labuan

.View Image

Reserved | Copyright | Template Edited by She Little Sunshine. All Rights Reserved © 09 November 2017