Hello.Do Follow Me. Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
Little Adamantium

Wednesday, 26 October 2011

Here's 2nd Blog - newborn ♥

ωєℓ¢σмє 2 му ρяσƒιℓє


▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬



♥ MyMy
♥ Ai is 20 tiga tahun
♥ I love my familia and my bestie ~ Siti Fatimah ♥ Ahmad Johari
♥ This is my second blog, and blog asal dah tutup tapi semua entry lama dah pindah ke blog ni. so apa2 link yang ada kat entry lama kiranya dah expired.



 usually i'm using Sabahan's language hehe ~ proud to be Sabahan's. Yay! 
 sometimes entry ini seolah olah berada di dalam kelas sastera.
so, sila teruskan sesi pembacaan anda yaa..
all the photos here was mine. so do my story.. unless i'm giving a credit, so makna nya i'm taking it from the other site hehe i feel like sharing.. everything that i feel like writing about.. i would consider my blog as more of personal blog.. if u actually go through ALL my post that i have post, I LOVE YOU. thanks for read dear 



▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬





That sad moment when you can feel you and your bestfriend drifting apart
If I cried a thousand tears, would you only fear that you would hear? If I lied a thousand lies, would you take me with no surprise? If I loved you like the moon sways the dewy grass in the late of night, would you only close your eyes? If have I sang you the songs of the heavens, would you ignore me with no loving? If the sun showed you my path, would you take it or misuse the wrath? If I looked in your eyes, and told you I tore down the great wall would you soon realize? If I smiled and told you please love me the way you did, would you only nod and tell me to get rid? If I smelt your passion,would you treat me like our old fashion? If i swelled in your heart, would you promise me we will never be apart? But now that this, us, has dulled into a slight breeze that only whispers are hearts of sin, would you still forgive me then?
 







p/s : credit the picture to Joe

Monday, 23 May 2011

Contest Treasure Hunt Online Season 3 | Jom menangi hadiah menarik




Ini adalah STICK POST
sila scroll ke bawah untuk entry terbaru



Mynewshub baru sahaja membuat beberapa aktiviti menarik yang menawarkan hadiah cukup lumayan seperti 'Komen dan Menang' dan 'Treasure Hunt Online' yang baru sahaja memasuki musim yang ke-3 yang akan bermula pada 9 Mei 2011 ini. Bagi yang tidak mengetahui, Mynewshub merupakan satu portal berita yang baru sahaja di lancarkan.

Hadiah Pertama: 1 x Macbook Pro  
Hadiah Kedua: 1 x Nikon D3100  
Hadiah Ketiga: 30 x Voucher Petronas RM100
Treasure Hunt Online memerlukan korang mencari jawapan berdasarkan petunjuk yang terselit di dalam berita Mynewhub dan kumpulkan semua jawapan tersebut sebelum tarikh tutup penyertaan. Jawapan yang di cari adalah tajuk berita, mudah kan. 



kalau rasa nda yakin maw join, korang komen jak di mana-mana berita Mynewshub, dan hadiah yang menarik menanti korang sekiranya rezeki tersebut berpihak kepada korang. Alaaa~ komen dan menang, senang bukan :)

syarat penyertaan Terasure Hunt Online ----> KLIK SINI
untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut





p/s : Sila LIKE post ini, korang kan baik hati dan comel macam aku :)


Photobucket

Thursday, 12 May 2011

:: Fakta Menarik "BlOgger Friends FOrever (BFF)" ::

:: Fakta Menarik "BlOgger Friends FOrever (BFF)" ::


menggalakkn hubungan yang lebih akrab sesama blOgger

mengeratkan hubungan antara blOgger2 yg telah jOin cOntest
(untuk lihat list nama peserta KLIK SINI)

dapat tOpup percuma sekiranya menjadi pemenang bertuah yang dicari!


aku menjadi  pilihan buat blogger nie sebagai rakan blogger yang paling rapat dengan dia. Thanks a lot to Alongxp sebab dia juga lah orang pertama yang sudi ajar aku guna Twitter hehe. baik kan dia? :)
so di sebabkan dia telah tag aku, maka harus lah aku tunaikan permintaan tag kali nie dan contest kali nie adalah tentang Blogger Friend Forever ~ myyyy ada juga orang sudi buat contest macam nie and credit kepada tuan penganjur iaitu Cik Diana dan Cik Mira yang anjurkan contest sebegini, rasanya nda ramai blogger yang buat contest pasal Friends of Blogger kan :)

Siapakah rakan blogger yang korang kenal rapat or baik?

ramai sangat but so far yang paling rapat dan kenal dengan baik ialah Cik BamBam, Ziema, Tia, Cikgu Fiq, Sis Aieda, MisS Nadh,  Izzaty Hedry dan sudah tentu lah Alongxp 

Nyatakan blog sape yang korang suke masuk, selalu komen or lepak?

aku pengomen tegar Cik Bambam~ :) memang setiap kali masuk blog dia, aku akan drop comment dekat semua entry, bukan nak bajet komen banyak tapi aku memang suka komen sebab dia rajin update entry, begitu juga dengan Ziema, Sis Aieda, Tia dan Cikgu Fiq

Lengkapkan slogan.. "Saya layak bergelar seOrang "Blogger Friends Forever (BFF)" kerana 
perkenalan aku dengan mereka bukan setakat di alam maya tapi tulus dari hati untuk mengenali dengan lebih dekat. 
Sila tag kepada 3 orang blogger lain and make sure they'Olls tahu yg diorang ditag..

Cik Bambam yang Hot dan Comel macam otromen
Ziema bakal Doktor Love 
Tia dari The Land Below Wind
Sis Aieda yang baik hati dan rajin mereview


and untuk mereka yang berminat juga boleh lah klik sini
tarikh tutup 25 Mei 2011




Photobucket

Wednesday, 11 May 2011

Rindu seorang blogger menjawab pertanyaan





ada seorang nie blogger nie yang rindu kat aku~ (n_n)Y
Ooh my~ thanks Tia sebab tag aku untuk jawab persoalan nie semua.
satu ari aku nda update blog kan? 
ya~ last entry aku pasal blogger sabah, satu kejadian buruk telah menimpa aku :(
aku nda maw cerita pasal tue kat blog~ yang penting sampai sekarang aku masih trauma sebab kejadian tue..
sekarang nak jawab semua soalan nie plak..

5 tarikh penting
hari lahir seluruh ahli keluarga adalah paling penting
tarikh puasa dan raya paling di ingati
cuti semester juga penting
hari lahir si dia sudah semestinya
dan yang terakhir sudah tentu birthday aku 

5 perkara di buat semalam
bangun lewat pagi buat pertama kali
pergi ofis untuk selesaikan urusan penting
melayan movie Step Up3 dengan family

online twitter with Ziema
bila dah ngantuk, tidur

5 perkara yang buat korang gembira
nothing special on dis week coz minggu nie paling teruk rasanya~
tapi rasa sedih tue still terubat dengan komen yang telah di bagi di blog.
thank you sangat kat korang yang sudi yang drop comment kat blog ini
dan special thanks to Ziema coz chatting semalam dapat juga legakan rasa hati yang tengah gundah gulana sekarang.
dan juga Tia sebab rindukan aku :)

5 sebab jawab soalan
dengan rasa rindu, Tia tag aku untuk jawab soalan ini
maaf, cuma ada 1 sebab utama sahaja untuk menjawab soalan ini :)

5 orang blogger yang di tag

peminat setia otromen yang comel dan hot!

luckiest sister on twitter

orang yang baik hati selalu sudi tunjuk ajar

rakan blogger yang paling peramah

adik ku yang makin maju dalam dunia blog




Photobucket

Monday, 9 May 2011

Oh blogger Sabah ~ Nda atau Tidak sama jak!


credit to Tia

The Land Below Wind~ I'm proud to be Sabahan~
aisehhh punya semart intro pagi nie (n_n)Y
since Tia dan Adan pernah buat post pasal negeri sabah, aku pun maw buat jua bha~ korang pun sedia maklum kan yang aku berasal daripada Sabah, sebab tue entry aku penuh dengan loghat Sabah tapi korang still boleh faham ~ thank you :)

sejujurnya loghat Sabah aku nda lah sepekat mana sebab loghat Sabah sebenarnya ikut bangsa juga tapi kalau  aku buat entry ikut loghat bangsa, alamat~ korang semua tekan X pula nati kan hehe.. so aku cuma guna bahasa manual jak, means semua orang sabah kebanyakan pakai bahasa yang sama nda kira lah berlainan bangsa. erm~ faham? hehe jangan kamu bingung dulu arr :)

contoh bahasa yang di gunakan,

Nda - 'nda' nie sama jak maksud dengan tidak atau tak tapi memang rasa janggal bila orang Sabah bercakap menggunakan ayat 'tak' atau 'tidak' melainkan dia flaksibel dengan sesuatu bahasa so penggunaan ayat 'nda' adalah lebih senang. perkataan nie boleh di gunakan untuk menggantikan perkataan 'tak' dan 'tidak'

Tiada - 'teda' pula bermaksud tiada. ini cuma perkataan Tiada yang telah di singkatkan menjadi 'teda' tapi aku memang jarang guna ayat nie dalam entry sebab nati korang nda faham pula. so, majoriti orang Sabah memang kerap guna ayat 'teda' berbanding 'tiada'. cuma nda kesemua lah~ ikut sesuatu bangsa sebab loghat sini memang pekat sangat :)

Bha / Bah - ayat paling femes amos di Sabah ialah BHA/BAH . 'bha' lebih kurang sama dengan penggunaan ayat 'okei' cuma nampak macam kasar sikit bila bercakap secara direct dengan seseorang. selalunya ayat 'bha' nie bermaksud 'setuju' akan sesuatu. 
contoh situasi

Adan baru tahu yang Tia nie satu daerah dengan dia di Sandakan so Adan pun maw ajak Tia pergi bazaar ramadhan nati ~ :)

Adan : nati boleh lah kan pergi bazaar ramadhan sama²..
  Tia : bha boleh jak..

tue contoh situasi cuma kadang² penggunaan ayat nie boleh menjadikan sesuatu keadaan nampak seperti kasar~ ehh ramai yang cakap orang Sabah kalau bercakap memang kasar kan? nda juga semua orang Sabah bercakap kasar cuma penggunaan ayat tue jak yang nampak kasar :) dan satu lagi, orang Sabah kalau bercakap memang laju, selaju keratapi dari Tanjung Aru ke Beaufort hehe.. itu nda di nafikan sebab aku pun cakap laju gak~ dan problem aku kalau bercakap, memang laju sangat sampai orang nda faham.. rasanya Cikgu Fiq pernah bercakap dengan aku dan dia tahu lah selaju mana aku bercakap hehehe~ :)

last but not least~ jangan terkejut kalau korang datang Sabah, tengok budak² bercakap dengan parents dorang 'Kau Aku' hehehe.. bukan nak kurang ajar cuma memang macam nie lah cara percakapan orang Sabah. 

jom berkenalan dengan blogger dari Sabah ~ best bah berkawan dengan dorang sebab semuanya peramah dan baik ati taw~ cuma nda taw lah kalau dorang nie cakap laju² atau nda hehe..



p/s : korang nak blog nie guna bahasa Sabah atau nda? maksudnya blog nie tidak akan menggunakan bahasa Sabah lansung :)


Photobucket

Tuesday, 26 April 2011

BEN ASHAARI KENANG MASA SEKOLAH

image

kalau cerita pasal sekolah? OMJ~ sampai esok pun nda habis okei hehehe. just nak cerita pasal form 3 jak :)


 form 3


aku kena lantik jadi bendahari since form1 sampai form3, okei aku memang mata duitan pasal tu dorang suka lantik aku jadi bendahari haha.. part ni paling best dan kalau masa boleh di undurkan, aku sanggup pulang ke masa nie.. form3 lah yang ajar aku berdikari sebab aku masuk asrama yang sangatlah strictly.. ohh warden dia sangat garang walaupun sporting.. masa nie aku masih di tahap skema dan ikut peraturan, err nda suma lah.. banyak kenangan time kat asrama antaranya



- setiap kali hujung minggu, kompom pergi dekat kolam ikan pengetua dan tangkap semua anak ikan koi yang masih baby² dan kemudian masukkan dalam botol air mineral.. lepas tu nda sampai 3 ari sudah mati.. ikan dalam kolam pun makin lama makin berkurangan.. hahaha..pengetua mengamuk sakan yaa.. kami buat donno jak sebab sepa suruh nda bagi kami outing.

- kena denda junjung tilam dari atas ke bawah kemudian tidur di kaki lima sebab nda tutup lampu bilik and bilik terlampau bising mengalahkan aspura. hebatkan aspuri :)
- berlari di padang pada jam 5.30 pagi tanpa tudung sebab kami di asrama kan wajib pakai tudung jadi maw jua rasa free hair.. so kami pun bangun awal lepas jak solat subuh kemudian berlari di padang sambil buka tudung.. sekali datang aspura, semua bertempiaran ahaha..
- setiap hari isnin, rabu, jumaat akan ada kelas prep bersama pengetua sebab dia akan ajar subject BI.. time ni PMR, jadi suma ntah macam malas.. bila time banjir jak, kami selalu berdoa supaya hujan lebat dan rumah pengetua akan banjir jadi dia pun nda dapat datang pi sekolah maw ajar kami.. berita paling HOT dan GEMBIRA taw :)
- kalau malas maw pi kelas petang, asal jak time rehat terus naik pi hostel dan tido sampai lah abis sekolah.. haha.. sengal :P

last but not least..
panjang, sepa suruh kamu rajin baca hehe

8 terbaik dari aku :)

  1.     Pernah kena denda depan perhimpunan masa pengetua tengah berucap sebab sibuk potong kuku dengan kawan. Dan tulis surat rasmi sebab gagal ujian subjek perdagangan.
  2.           Hari-hari terakhir persekolahan menjadi semakin bermakna sebab dah ada secret admire kat sebelah kelas and of course la bersemangat nak ke sekolah kanSampaikan kat dalam kelas boleh tersengih2 bila teringatkan orang tue. :)
  3.           Masuk asrama balik masa form5 tapi tak sampai 2 bulan dah keluar sebab asyik tido kat kelas je, member pun dah bising suh kuar hostel.
  4.           Acara wajib setiap hari rabu mesti tengok wayang lepas abis kelas dengan pakai baju sekolah sebab students day kan so kena charge RM5 je. Kitorang nda segan ya masa tu pakai baju sekolah turun ke centre point (shopping complex) but now jadi segan tengok budak-budak sekolah zaman sekarang yang dok melepak and pakaian entah apa, singkat sana sini. Malu weyh, dulu kami nda macam tu pun.
  5.           Dengan duit tambang RM1 kami akan round 1 bandar pada hari jumaat dengan berbaju sekolah. Nda makan pun ndapa sebab kami kenyang dengan window world kami. Sanggup turun bandar walaupun dengan duit RM1 asal jak dapat jalan-jalan dengan member. Oh best!
  6.           Tandas selalu menjadi tempat lepak . kenapa? nda tahu la sebab ramai orang tengah beratur kat luar kalau nak masuk, so bila lepak kat sana bley jumpa member dari kelas lain and acara berborak atau mengurat pun berlansung la sehingga 10 minit atau lebih. Kadang2 masa member dari kelas blok lain lalu depan kelas aku,dorang siap bagi signal lagi suruh kuar ke tandas. Masa ni cikgu displin selalu round area tandas sebab tahu kami sengaja stay2 kat sana. Kantoi!
  7.          Subjek math bagi trial SPM nda pernah lulus since form4 lagi until SPM yang sebenar baru lah dapat result cukup makan. Nasib baik lulus. Aku tak suka math!
  8.           Kenangan pahit masa sukan sekolah. Terjatuh masa starting acara 100m. agaknya sumpah aku menjadi kot sebab aku kena paksa ikut acara tu tapi aku nda maw. Masa kat rumah berabis la menyumpah or berharap jatuh sakit ke apa. Taw2 ja jatuh masa starting nak lari. Kesan? Lutut problem and sekarang dah nda boleh nak ikut acara pecut. Insaf dah menyumpah2 diri sendiri. 

maw join?





Photobucket

Wednesday, 20 April 2011

sedangkan lidah lagi tergigit ini pula anak buah sendiri

salam khamis day blogger's
waaahh ceria jak arr muka kamu masuk blog aku nie kan? hehehe.. jangan sedih² ar kalu dah masuk di blog aku, kalau nda aku bagi ni cicak sama kamu satu² supaya kamu nda nangis.. :P masa korang baca entry nie aku maybe aku di ofis sudah kali padahal buat entry ni time di rumah~ means aku masih belum bersiap maw pergi ofis~ (n__n)Y
jam 8:14am sudah arr hehe..

betul kah pepatah di atas tue? sedangkan lidah lagi tergigit ini kan pula anak buah? ya, aku taw suppose ayat terakhir tue suami isteri tapi kali nie aku maw gtaw sal anak buah aku.. grrr~ geram sangat² dengan dia.. umur baru jak 3 tahun..


comel kan? eya aku taw dia comel sebab ikut aku kan.. al-maklum lah, aunty dia awet comel.. hahaha :) tapi korang jangan terpengaruh dengan kecomelan dia arr.. grrr~ aku rasa nak makan jak budak kecik nie sebab dia jak yang selalu control tu tv.. huwaaaaa (T__T) nda boleh sudah aku maw tengok CSI, kejora, Top Chef dan yang seangkatan dengannya.. sedih kan?

hari² aku berebut remote control dengan dia sebab aku maw tengok channel lain tapi tue la, hari² jua aku dengar dia nangis dan berteriak~
dian! jangan bha tukar tu tv.. grrrrr~ geram
kemudian mula lah dia buat muka minta kesian pastu nangis.. lepas dia nangis kompom aku kena marah oleh parents.. 
weyyh~ jangan nangis, nah amik nie remote.. tengok lah kartun sampai muka jadi kartun.. 
pastu dia pun amik remote and tuka channel sendiri.. channel apa? 613.. daripada pagi sampai malam tengok kartun jak.. aku hafal sudah semua channel yang dia minat sampaikan lagu pun aku bley nyanyi arr hehe.. maw nda maw, terpaksa aku layan.. kadang² aku rasa macam cerita ni  kena ulang balik hahaha.. see~ I told u.. aku taw sudah bha jalan cerita dia sebab hari² aku tengok..
Dibo the Gift Dragon, Mickey Mouse the Clubhouse, Chuggington, Special Agent Osso, Pororo, Timmy Time, Word World..
yang nie aku suka tengok sekali.. hehhe

grrrr~ dengan anak buah sendiri pun maw berebut channel kan? memang nda padan lansung dengan umur.. hehe.. btw, nama dia Pyan and yes.. kadang² aku rasa macam maw hentak kepala pi dinding bila mama aku panggil nama dia, terasa macam aku pula kena panggil.. 
between P and D.. there's 'yan'.. 
nasib lah ko pandai baca surah yassin sampai ayat ke-9.. memang aku sayang sama kau.. kalau nda, aku rebut jak tue remote.. hahaha..heran, sama anak buah pun maw gaduh remote.. :P

bye-bye~
maw bersiap pi ofis..
selamat berblogging





p/s : ruun dendangan jomo temban ta mitu.. melilau² di blog nie.. hahaha.. jangan buat nakal dengan cicak aku.. lastik nati telinga kamu satu² hehe..

Photobucket

akibat tangan terlalu gatal

salam semua blogger's
best kah hari nie? mesti best kan sebab ada yang pergi shopping~ makan² ~ pergi dating, maklum lah dah nak hujung bulan jadi gaji kamu pun sudah keluarkan.. hehe.. lain lah macam aku, duduk terperap di ofis kerja online jak sepanjang masa.. :P boss aku baik hati bhaa~ dia nda bagi aku banyak kerja tapi kan kalu dia bagi kerja bukan alang², memang nda menang tangan aku dibuatnya.. grrr~ geram gak (n__n)

tangan aku sekarang nie gatal sangat nak hack blog orang.. haha ndada kerja sudah kan jadi apa lagi aku pun mula meng'offer'kan diri sendiri untuk hack blog orang lain tapi sorry aku hack blog orang siap design and kasi cantik lagi okei tapi nda lah cantik mana pun cuma blog orang tue dah nampak kemas sket dan sedap mata memandang.. aisehh~ *blushing*



 tadaaaa~ tukang buat header aku yang sebenar.. kenalkan Cik Diana yang baik hati dan rajin sangat² sebab sanggup tolong buatkan header untuk aku secara free (",) okei, blog dia nie bukan aku yang designkan tapi dia buat sendiri cuma ada part² yang tertentu jak aku tolong buatkan.. so far~ aku jadi cikgu tutorial dia lah plak hehe.. header dia lawa kan, aku jeles~ :P



grrr~ aku macam maw makan jak blog satu nie.. dia lah nie yang cakap aku hack blog dia kunu padahal dia yang sukarelawan bagi email dan yang seangkatan dengannya hahaa :) okei, nie first time aku tolong decorate blog orang lain dan hasilnya? hurmm~ background tu aku macam maw tuka plak.. hehe.. entah laa minah ni, dia nak background kaler merah bata ar, matey larhh~ sakit mata memandang plak nati tapi blog dia sekarang dah jadi ceria sikit and nda berat lagi macam dulu sebab aku dah rombak secara habis²an widget dia dan buang mana yang nda patut.. hehe.. sekarang blog dia dah jadi ringan.. okei? blog dia sahaja ya, bukannya orang dia sekali.. hua3 (n_~)Y



 kalu blog lelaki pula aku nda taw maw buat macam mana.. hehe.. nie pun aku buat men hentam jak, ikutkan hati aku jadi blog perempuan sudah nie hahaha tapi nda pula aku sampai hati maw buat gitu hehe.. so aku just buat simple.. point aku cuma nak widget dia semua kemas and nda berterabur.. okei la tue :)




 grrrr~ geram lagi balik bila tengok blog nie.. tadi aku kerjakan blog nie kat ofis selama dua jam arr.. hehe.. ndada kerja kan.. tangan aku gatal sangat maw hack blog orang so nie lah hasilnya.. kaler faveret aku tue (n_n)Y.. aku teringin maw pakai theme kaler macam nie tapi cicak hijau tue telah menawan hati aku.. hahaha maka theme blog aku pun jadi lah macam sekarang nie.. purple~ simple jak.. aku mana pandai sangat..

4 blog jak? ada 2 lagi sebenarnya iaitu blog adik dan kakak aku tapi link dorang entah mana aku letak.. hehehe.. kalu bab² header aku memang surender sebab aku lansung ndada photoshop, that's why la aku suruh classmate aku yang buatkan header untuk aku dan aku tolong dia decorate blog.. hehe.. kalu maw lawa sangat aku nda pandai tapi cukup lah nampak simple dan teratur.. nie semua akibat tangan aku gatal sangat maw edit blog orang.. hahaha.. siapa lagi maw?

p/s : geram sama blog kaler purple~ jeles nie :P



Photobucket
Reserved | Copyright | Template Edited by She Little Sunshine. All Rights Reserved © 09 November 2017