Hello.Do Follow Me. Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
Little Adamantium
Showing posts with label brave. Show all posts
Showing posts with label brave. Show all posts

Sunday, 24 June 2012

Movie | Brave


previous entry, aku dah cakap nak update pasal movie 'Brave' nie.. nampak gayanya musim cuti semester nie aku dah banyak melabur duit kat GSC dan Growball.. tahniah! duit gaji aku dah habis pun. first iklan nie keluar, aku tak minat pun and aku tak expect lansung yang aku akan tengok cerita ni sebab aku bukan suka layan cerita kartun kat pawagam. kat rumah lagi bagus tapi cousin's aku berjaya hasut aku tengok movie nie so layan jak. 

Brave mengisahkan tentang seorang puteri di raja iaitu Merida yang mana sejak kecil lagi telah di latih oleh ayah beliau untuk bermain dengan panah sedangkan di dalam masa yang sama menjalani kehidupan sebagai seorang tuan puteri yang sangat sangat konon nya berdisiplin dan tough di bawah pemerhatian ibunya. 
Merida kemudiannya di paksa untuk mengikut adat di raja yang mana dia seharusnya mengawini mana-mana anak sulung kerabat di raja tetapi dia mengingkari nya dan membantah keputusan ibunya. ibunya sangat bertegas dan berpegang dengan adat di raja tersebut dan tidak ingin Merida melanggar adat berzaman lamanya.. oleh kerana kecewa dan marah dengan sikap ibunya, Merida kemudiannya telah menemui dan membuat perjanjian bersama sama seorang ahli sihir hanya kerana ingin mengubah pandangan ibu nya terhadap 'perkahwinan' tersebut tanpa mengetahui, sihir tersebut akan mengubah keseluruhan hidupnya.  

so, apa yang terjadi lepas tue? korang tengok lah sendiri.. hehe.. cerita nie sebenarnya lebih menekankan aspek kekeluargaan iaitu kasih sayangnya seorang ibu dan dilemma seorang anak perempuan di dalam menentukan masa depannya sendiri. bagaimana kasihnya seorang ibu yang ingin melihat anak perempuan nya bahagia dan berpegang dengan adat kerabat di raja mereka. 

okay fine. some part tue buat aku sedih dan menyentuh hati sebab ibu mana yang tak sayang anak dan inginkan yang terbaik buat anak mereka kan?  terus aku rindu kat mak aku yang sekarang berada kat Kedah. cepat balik mak, My rindu..

adik beradik Merida
Hummish, Hubert, Harris
yang kemudian menjadi anak beruang comel.

sangat comel okayy.. seriously.. like i wanna bite them. can i?

tell me where i can find this little thingy.. they are so so adorable. 


p/s : kira, aku dah beli novel 'Takdir itu milik aku' .. 
Reserved | Copyright | Template Edited by She Little Sunshine. All Rights Reserved © 09 November 2017