Hello.Do Follow Me. Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
Little Adamantium
Showing posts with label Friend. Show all posts
Showing posts with label Friend. Show all posts

Tuesday, 10 July 2012

2nd Classmate's Wedding


Hari tue Wedding Suhaira, kali ini Pipie pula. Wahhh jely gilerrr.. terasa sangat umur 21 ni macam dah tua or patut kahwin daa hehe. Tahniah buat Puan Norhidayah dan suami kerana telah selamat mendirikan rumah tangga pada 6hb Julai 2012 yang lalu.

Photo: Tahniah semoga berbahagia selamanya..
 Excited sangat bila dapat invitation dari classmate sekolah menengah. bila tengok Pipie bersanding, rasa sebak dan nak nangis pun ada sebab dulu satu kelas, satu hostel tapi lain dorm. TupTupp lepas tamat STPM, dia kerja then tetiba dapat invitation pergi wedding dia. Wahhh kami yang masih study dan berkerja aku jak nie pun bukan tak nak kahwin tapi macam jauh lagi perjalanan.. HaHaa 1000km to go through..

Photo: alhamdulillah..smuanya selesai dgn lancar..
paling mengejutkan kami ialah bila pilihan Pipie untuk menamatkan zaman bujangnya BUKAN dengan Mr.A tetapi orang lain hihi. sampai jak dekat majlis dia, semua kecoh dan bertanya kenapa bukan dengan Mr.A? bila lagi dorang clash nie? haha rasa macam tidak sopan sungguh sebab ungkit kisah lama time majlis dia. hehe sorry babe :)

classmate time form 3 dan form 4-5

Ex's Aspuri Sanzacians

meet my Encik Bestfriend 
pipi aku asal tembam sangat >.<

gambar tak banyak sebab aku main cilok jak dari Fb.. tengah rushing.. balik dari kerja terus get ready and beli hadiah then pergi majlis dia.. terasa rugi pula if tak datang wedding classmate, nak lagi bila da kena jemput.. ada orang cakap, wajib datang ke majlis perkahwinan kalau dah di jemput. ye ka? anyone can confirmed it.. 

Buat Pipie dan Suami..
tahniah once again. semoga perkahwinan kamu berdua akan berkekalan dan bahagia hingga ke akhir hayat. tahun depan daa ada baby daa, bilang c azyan. haha excited kami lepas ni tunggu invite untuk majlis cukur jambul anak dia hehe.. 

:: aku menunggu si dia pulang Sabah dan hantar cincin. haha cepat pulang lerr..
:: lepas nie boleh berangan nak kahwin daa sebab dah cukup umur. 

Sunday, 1 July 2012

Lelaki dan Perempuan | Teman atau Sahabat?


Antara kawan lelaki dan kawan perempuan yang mana agaknya lebih sesuai menjadi 'Teman atau Sahabat' dalam erti kata lain selesa berkawan dengan mereka? apabila bersama mereka, kita sentiasa menjadi diri sendiri, malah seperti berada dengan ahli keluarga sendiri.

daripada sekolah rendah sehingga sekarang, aku sebenarnya lebih selesa berkawan dengan lelaki tapi bukan kesemua kawan lelaki yang aku kenal itu lebih kepada title 'Teman atau Sahabat'.. sehingga lah aku masuk ke sekolah menengah, alhamdulillah aku satu kelas dan berkawan baik dengan Joe daripada form 1 sehingga sekarang. almost 8 year's we're being such a good friend and lovers. percaya atau tidak, orang lain akan selalu anggap hubungan kami bukan lah hanya sekadar 'berkawan' tetapi hakikatnya dia ialah teman dan sahabat baik aku. 

pernah dulu masa aku form 4, dia dapat tahu yang aku berkawan dengan budak perempuan yang kaki merokok dan dia terus call and warning aku. aku masih ingat apa yang dia cakap kat aku, 'kalau aku dapat tahu kau masih berkawan dan ikut dorang merokok, kau jangan jumpa aku dan berkawan dengan aku lagi!'.. once dia warning macam tue, aku terus nangis sebab itu lah pertama kali dia bengang sangat kat aku. haha sorry babe! lepas kau call tue, aku terus tak jumpa budak perempuan tu lagi dah. aku rela hilang kawan macam tue daripada hilang kau okay. 



kemudian pada pertengahan tahun 2007, ada seorang hamba Allah yang baru sahaja pindah sekolah dan berasal daripada Pahang. Siti Fatimah namanya. dialah teman perempuan dan sahabat baik pertama aku sehingga keluarga aku menganggap dia seperti ahli keluarga sendiri. cubit paha kanan atau kiri, sakit lagi hati yang terasa. kami berkawan baik sehinggakan ada orang menganggap kami ialah 'lesbian'.. NONSENSE! 


tamat SPM, aku sambung belajar pula kat Politeknik Kota Kinabalu. dekat sini lagilah, kawan perempuan aku tak ramai, hampir kesemuanya ialah lelaki haha. nak buat macam mana, classmate perempuan sekolah dulu takda sorang pun yang masuk poli. hujung semester pertama, aku mula berkawan baik dengan Oyen. dia baru pindah dari UiTM KK dan siapa sangka, kawan baik lelaki aku nie rupa-rupanya ialah bakal adik ipar aku. soalan paling femes, kenapa tak pilih kakak jak? korang kan classmate.. haha



as you can see, aku bukan tak prefer berkawan dengan perempuan sebenarnya. daripada form1 lagi aku pernah berkawan baik dengan 2 orang classmate perempuan time sekolah tapi akhirnya mereka yang bersikap 'tikam belakang dan kawan makan kawan' sampaikan classmate perempuan yang lain tak rapat dengan aku sehingga form3. seksa ok! tak taw lah cerita apa yang mereka dah lelong kat member lain sampai masuk kes disiplin. wa kena panggil masuk bilik Guru Besar ok. serious!

kemudian masa semester 5 pula, sejarah lama berulang kembali bila mana ex-housemate aku buat onar kat aku. selama satu semester aku terasa bagai di pulaukan dalam kelas dan keadaan tu menyukarkan aku untuk buat kerja assignment secara grouping. so, jalan yang ada ialah join group budak lelaki.  

i'm telling you, berkawan dengan budak lelaki bukannya tak baik tapi ada pro dan kontra nya di sana. mungkin agak janggal bila nak berjalan dan join topik dengan mereka tapi alhamdulillah, aku dapat suaikan diri juga. mungkin sesetengah perempuan lebih prefer berkawan dengan yang sealiran hehe terpulang, asalkan kita berkawan dan mempunyai niat yang baik serta ikhlas.
nak mencari kawan senang tapi untuk yang sanggup bersusah dan bersenang dengan kita, belum tentu mudah bagi kita untuk mencari, bukan. bagi yang sudah jumpa kawan sebegitu, hargailah hubungan tersebut. kerana nilai persahabatan adakalanya sama nilai dengan hubungan kekeluargaan. 

alhamdulillah, kini  aku mempunyai dua orang teman dan sahabat lelaki serta seorang teman dan sahabat perempuan. ada perkara kita tak dapat nak cerita pada SAHABAT, dan hanya pada ALLAH kita boleh luah.

Ya Allah Ya Tuhanku, sesungguhnya Engkau Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.. aku meminta kepada-MU.. sebagaimana Engkau mengasihi kedua iba bapa ku, maka Engkau kasihanilah sahabat sahabat ku walau di mana jua mereka berada. Lindungilah mereka dan limpahkan lah rahmat ke atas mereka, sesungguhnya aku   terlalu menyayangi mereka. 

Saturday, 30 June 2012

Lambaian July 2012


Hello bloggers!
welcome home July 2012 and farewell June 2012. 
thank you for the wonderful moments of  June 2012. perghhh! aku sangat sangat enjoy dengan bulan cuti kali nie. haha banyak lagi benda menarik sebenarnya yang dah berlaku and biarlah ianya menjadi rahsia. hehe
rahsia lah sangat. apa pun, tak lama lagi aku dah nak start kelas,so perancangan aku untuk bulan ini adalah 
lesen memandu
new semester
new novel
kerja part time
booked ticket
Nikon D3100

perghh! kemain wishlist aku. hahaha..

ohh ya.. July 2012.. 
thank you juga sebab hari ini aku telah menamatkan mogok merajuk yang aku telah lancarkan kat kawan aku hari tue. memandangkan dia dah sampai ke Sabah pun tadi malam so aku happy. haha. 
welcome home babe!
tak sabar nak jumpa sebab nak suruh ko spend aku makan kat Upperstar lagi haha.


Wednesday, 27 June 2012

My best friend's wedding to be | Pengapit


siapa pernah jadi pengapit pengantin perempuan? orang cakap, kalau jadi pengapit nie konon nya jodoh dorang akan cepat sampai haha tapi sampai sekarang jodoh aku ni hah tak sampai sampai juga. orang tue sibuk nak sambung degree hihi. btw, nie picture awal tahun kot, one of my cousin's wedding. actually ada dua tapi tak ada picture cousin yang sorang lagi. heh! jadi pengapit nie pun kira boleh nervous ok. 

alhamdulillah, tadi pagi dapat message dapat kawan baik aku. akhirnya tarikh untuk pernikahan dia telah di percepatkan dan di tetapkan pada pertengahan bulan Ogos iaitu masa RAYA ok. dan dia juga telah memilih aku sebagai pengapit pengantin bagi pihak dia.  EXCITED. well, you know RAYA? itu bermakna, pada tahun ini aku akan beraya di Pahang, bukan di Sabah dan ini adalah raya terakhir aku bersama dia sebelum dia bergelar 'Isteri' .. sanggup lah aku pujuk ayah and mak aku berabis lepas ni supaya dapat lepaskan aku untuk beraya kat Pahang. 
 imagine, kawan baik korang nak kawen and dia pilih korang sebagai pengapit dia, siapa yang tak terharu? 

punya aku excited and rasa sebak.. sedih.. nak nangis pun ada sebab aku sendiri tak sangka jodoh dia dengan orang lain sebenarnya. apa pun, aku tumpang gembira sangat sangat. suppose by the end of the month, dia akan turun ke Sabah tapi memandangkan tarikh wedding dia dah nak hampir, so mungkin tak jadi kot turun sini. 

aku dah plan nak bagi gift kat dia tapi dalam di lemma pula daa. baru baru nie masa fetching my mom kat KKIA Terminal 2, aku sempat singgah kat kedai Diamoney sebab nak cuci cincin. then i saw a couple pendant. dah jatuh hati pun rasanya masa tu and kalau boleh nak beli terus tapi aku tak bawa purse pula. bagus. keluar ke area bandar tapi tak bawa I/C and purse. so nice. and lupa pula nak take picture. so aku just google and found this picture. lebih kurang macam nie la..


then masa tengah online facebook pula, baru teringat pasal order beg hari tue. biasanya aku beli beg secara online dekat Lolavelyshop. actually nak beli satu jak untuk diri sendiri tapi bila tengok gambar nie, terus dah fikir lain. nak beli dua pula. haha one for me, one for my best friend. beige and yellow colour. just so nice.
so nak minta pendapat korang. which one is better? couple pendant or bag? please.. really need ur help. aku dah tak taw.. tapi jangan laa suruh beli dua dua pula. pokai habis. dah lah nak beli tiket untuk raya hehe. bukan berkira, just gift nie sebagai tanda aku menghargai persahabatan kami.. since dia pun nak kahwin daa. harap kami akan kekal berkawan sampai bila bila. 

p/s :
tadi dah bagi tahu ayah pasal nak jadi pengapit pengantin and my dad cakap," hah! jadi pengapit? silap silap nanti sangkut dengan orang sana pula. lagi susah. " oh dad! please laa okayy. kena suruh jadi pengapit, bukan nak jadi bakal pengantin. 

Wednesday, 6 June 2012

JUST friends

I have this friend and we have known each other for like more than 5 years. On 2005 he asked me out and be his girlfriend and i said no.  Now we were still as close as we were. Maybe that's just be willing to keep our friendship. Nothing changed. We are now best friend, but suddenly..  we're trying to hook up and move on to another phase. So after we go through all the things in a few days, we realize.. when we saw each other with different eyes via Skype  HaHaa ~ well, right now he still studying at KL and i'm still here at Sabah waiting to finish up my studies and people might called it 'Long Distance Relationship'.. 

so, we're trying to be together but.. it's very weird and awkward. Back then, it was all about very good friendship and relation, but we manage to break it because of what others thought who we are. We need to strive hard to be humble and just preserve the great friendship that we have eventhough it's gonna be hard at the start still we need to have the acceptance in our heart that we'll be friends forever. Well, as he say it, let go and everybody deserves someone who makes them look forward to tomorrow.

Well, it's really difficult not to fall in love with your best friend, especially if he or she is so sweet and being nice right? But i didn't fall in love with my best friend.. but my love did become my best friend HahaHa jokes! ok ~ it's true. It is not hard to fall in love with a best friend who is always there for you, who you can trust and you can be yourself with the person. It is hard not to fall in love but even you fell in love with you best friend, you might feel the like you are nothing besides JUST friends and that relationship can ruined everything. Life was rocky sometime ago and almost give up hope.. but there is always a new beginning.. let's pray and move ahead.


he is my classmate. my scandalism. Opsss. the best ever partner when doing our assignment, mini-project, hanging out, going shopping, watching the movie, having breakfast and lunchie together and doing every single things together like a couple but still, consider as a my best friend kann Zam haha.. 
sorry babe, didn't mean to make ur girlfriend jealous but she know me kan? haha..
we were closed since in semester 1 until now. 

someone has been told me, 
Pesan aku sebagai seorang sahabat, jangan pernah bercinta dengan sahabat kamu sendiri.. kelak kamu akan menghancurkan hubungan yang istimewa itu, melainkan sahabat kamu itu adalah jodoh kamu sendiri.





p/s : noted for myself

Reserved | Copyright | Template Edited by She Little Sunshine. All Rights Reserved © 09 November 2017